Lilla Rosa och Långa Leda

Ogillar!

Var det något som du inte gillade?

79 kommentarer:

  1. Jag gillar inte prinsesor.
    Sagan var för lång.
    Sagan hade lite svåra ord.

    SvaraRadera
  2. Det som jag inte gillade var att det till exempel var stackare jag som på blå böljor far typ.Och när det var sådär konstiga namn Lilla Rosa och Longa Leda.Och jag har ALDRIG! tyckt om prinsar och prinsessor.

    SvaraRadera
  3. Jag gillade inte att det var så många ord som var konstiga.Och att att sagan var lite konstig.
    Och att den var lite tråkig.

    SvaraRadera
  4. Jag gillade inte bildena i brettelsen. Det var ju enprinsess-saga. Jag tykte inte så mycket om när hon fasnar på ön.

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte att sagan hade dåligt slut.och för mycket fantasi.Och likt alla andra sagor som alltid slutar med samma sak hela tiden t.e.x snipp snapp slut så levde de lyckliga i alla sina dagar.Och att den var för kort:(.

    SvaraRadera
  6. Jag gillade inte slutet.Jag gillade inte Lilla
    Rosa.Jag gillade inte styvmorden eller Longa
    Leda.

    SvaraRadera
  7. Jag gillar inte när guld gåsen förvandlar sig till olika onda väsen. Jag gillar inte prinsesor.Jag gillare inte heler att styvmoden fick leva.

    SvaraRadera
  8. Jag gillar inte prinseser.Jag tyker att den va lite konsgig.visa konstiga ord,Visa konstiga saker tillisempelt när Lilla rosa blir en guld gås och då kunde bli vad som hälst de va också att duvorna kunde je typ gåver till alla så om nån va dumma så fik dom en dum gåva men när dom va snälla så fick en snäll gåva frå duvorna.

    SvaraRadera
  9. Jag gillar inte direckt prinsessor för jag gillar inte kungliga sagor men men det är alltid not magiskt i böcker så man tröttnar bilderna var inte heller så roliga.Hela sagan var inte direckt så dåligt men den kanse kan bli bättre på not sätt.den var faktisk såder.

    SvaraRadera
  10. Jag gillade inte när det var för många svåra-
    ord. Och jag gillade inte Långa Leda. Och
    styvmorden. Och jag gillade värkligen in-
    te havs bilden men gåsen på bilden var
    gullig.Och jag gillade inte när Lilla Rosa
    hanade på den lilla lilla ön! Och jag gillade inte när Långa Leda och styvmodern inte skulle
    dömas till döden. Och jag tickte att det var konstikt att gåsen pratade. Och jag gillade in-
    te när Lilla rosa blev en gås.Och jag gillade inte att stymorden var ond!!!!

    SvaraRadera
  11. Jag gillade inte att det var prinsessor. Och jag gillade inte att styvmodern var så himla taskig. Och jag gillade inte att sagan var så lång.

    SvaraRadera
  12. Jag gillar inte prinnsesor.
    Sagan var för lång.
    Sagan hade lite svåra ord.

    SvaraRadera
  13. Elias björklund 3k18 oktober 2012 kl. 23:46

    jag hatar prinsseser.men kungar är litte bra men för bort skemda.anars var sagan ret så
    bra.

    SvaraRadera
  14. jag gillade bara inte när hon förvandlades till guld gås + jag gillar inte prinsessor!!! jag gillade inte longa leda

    SvaraRadera
  15. Jag gillade bara inte när hon förvandlades till guld gås, plus jag gillar inte prinsessor!!! Jag gillade inte Långa Leda.

    SvaraRadera
  16. nästan allt mä ändo ingetting!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  17. jag gillar inte prinsesan,den gyllende gåsen.
    jag gillar inte drotningen.jag gillar inte duvorna.

    SvaraRadera
  18. Jag gilade inte att det var många svåra ord. Och så var det taskigt att drotningen var dum mot lilla rosa bara för att longa leda hennes barn var long och ful. Jag tyckte att det var taskigt mot duvorna när longa leda kastade stenarna på dem.

    SvaraRadera
  19. ELIAS BJÖRKLUND 3K18 oktober 2012 kl. 23:59

    jag hatar prinsseser.Jag hatar kungar.och jag gillar iNTE SAGAN


    SvaraRadera
  20. Jag tykte att orden var svåra. Och jag fattad inte vad det stog.
    Och den var lång.

    SvaraRadera
  21. jag gillade inte att lila rosa blev vanlig och att kungen blev ung och näkter gallen sjong
    och att linden kom och att den gumman fann.??????

    SvaraRadera
  22. Jag gillar inte att drottningen och Långa Leda behandlade Lilla Rosa på de settet. Och jag gillade inte Långa Leda för att hon var dun mot Lilla Rosa. Och jag gillade inte nya drottningen för att hon var så elak.

    SvaraRadera
  23. jag gillar inte långa leda för att hon kastade stenar på dem tre duvorna.

    SvaraRadera
  24. Jag gillade inte den onda drottningen för att hon var så elak. Jag gillade inte Långa Leda för att hon var så elak. Jag gillade inte att det var så svåra ord.

    SvaraRadera
  25. Jag gillar inte att Rosas pappa blev ung.Jag gillar inte drottningar.Jag gillar inte kungar.

    SvaraRadera
  26. Jag gillade inte att prinsen räddade Lilla Rosa. Och att Lilla Rosa hette så konstigt
    och varför behöver man bevisa att man inte är en robot.

    SvaraRadera
  27. Alice Heiman år 3K25 oktober 2012 kl. 23:34

    Jag gillade inte att duvorna var så HIMLA onda mot Långa Leda.
    Jag gillade inte att drottningen var dum även när Lilla Rosa var långt ifrån dem.
    Jag gillade inte att sjömannen försökte dränka Lilla Rosa.

    SvaraRadera
  28. Det jag inte gillar med den här sagan är att det var rätt så svåra ord. Och jag gillar inte prinsessor. Och den är rätt så lång.

    SvaraRadera
  29. Jag gillar inte prinsesor.
    Jag gillar inte onda varelser.
    Jag gillar inte magi.

    SvaraRadera
  30. Jag gillade inte att Lilla Rosa blev en gås. Kan man inte ha en groda istellet?
    Men litte konstigt att en ko kunde bli till en näktergal.

    SvaraRadera
  31. FELIX år3 klippan25 oktober 2012 kl. 23:36

    Jag gillar inte prinsessor.
    Jag gillar inte Långa-Leda mon var så dum.
    Jag gillar inte att Lilla-Rosa blev gås.

    SvaraRadera
  32. Jag gillade inte att sjömännen försökte dränka Lilla Rosa. Jag gillade inte att duvorna var så dumma mot Långa Leda. Jag gillade inte heller att Fiskarna försökte fånga henne när hon var en gås.

    SvaraRadera
  33. Jag gillade inte att det fans prinsessor kungar och drottningar.jag gillade inte heller sagan.eller att man skulle bevisa att man inte är en robot.

    SvaraRadera
  34. Magdalena 3klippan25 oktober 2012 kl. 23:42

    Jag gillade nästan allt faktiskt.Men det jag inte gillade var när dom elaka sjömänen försökte dränka en så snäll prinsessa som Lilla Rosa. Det är svårt att hitta på något dåligt om en så bra saga men det som faktiskt var dåligt var att alla som läste läste otydligt.

    SvaraRadera
  35. Jag gillar inte prinsesor.
    Jag gillar inte långa leda.
    Jag vet inte not mer.

    SvaraRadera
  36. jag ar arg på sagan.

    SvaraRadera
  37. Jag gillade inte att sagan var så lång. Och det var så svåra ord. Men annas var den pärfekt.

    SvaraRadera
  38. Jag gillar inte när det upprepade och upprepade och upprepade. Det var jobbigt för man visste vad som skulle hända. Jag gillade inte det 3 duvorna heller.

    SvaraRadera
  39. Långa Leda för hon var så ond. Det var många svåra ord.

    SvaraRadera
  40. jag gillar inte prinsessor.
    Jag tyckte att sagan var för lång.
    Jag tyckte att det var för svåra ord.
    Jag tyckte att Långa Leda var dum mot duvorna.

    SvaraRadera
  41. Jag gillar inte kungliga mäniskor, sagan var för lång och den hade för många handlingar!!!

    SvaraRadera
  42. Det jag inte gillar med sagan var att det ver lite svåra ord. Jag gillar inte prinsesor. Jag tyckte den var lite long.

    SvaraRadera
  43. Jag gillar inte så myket folk sagor
    med handlingen om kungar och prinsessor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sagan var jätte tråkig jätte jätte tråkig.
      Ganska tråkig i alla fall

      Radera
  44. Det jag inte gillade mad denhär sagan var att det var lite svåra ord. Och att jag inte gillar prinseson. Jag tycker att den var lite för lång.

    SvaraRadera
  45. Sagan var för lång.Den var för dålig och den var för lång.

    SvaraRadera
  46. Jag tycker sagan var veldigt bra lagom lång men jag gillar inte prinsessor. Det var lite konstigt med duvorna. Den var lite förvirrande flera saker händer samtidigt.

    SvaraRadera
  47. Det jag inte gillade med sagan var att:
    Jag gillar inte prinsessor...
    Jag gillar inte att ena sekunden så är hon en människa andra en guldgås och tredje en massa ormar. :( :'(
    Den var för lång.

    SvaraRadera
  48. Ludvig och viktor 3k!!!13 november 2012 kl. 23:52

    Jag gillar inte kungliga mäniskor. Och sagan hade för många handlingar. Den var jätte lång!!!

    SvaraRadera
  49. Sagan var för messig och long och dålig. Och I hate princesses.
    Det var konstit att lilla rosa blev en guld gås.

    SvaraRadera
  50. Jag ogillade Långa leda. Jag ogillade drottningen.Jag gillar inte bort skämda barn.

    SvaraRadera
  51. Ludvig och viktor 3k14 november 2012 kl. 00:15

    Jag tyckte bara att sagan var dålig. Och att långa leda var ond! det var dåligt att lilla rosa till en gås.

    SvaraRadera
  52. Det jag inte gillade var att det var blandat med 3 olika sagor.

    SvaraRadera
  53. albin år 3 skogen18 december 2012 kl. 00:11

    Det var dåligt att alla hjälpte Lilla Rosa,Och att ingen hjälpte Långa Leda.Sagan var för lång.

    SvaraRadera
  54. Det var dåligt att Långa Leda var ond. Det var dåligt att Lilla Rosa blev en gås. Den var för svår att läsa för vissa.

    SvaraRadera
  55. Hampus the pro åk3 skogen18 december 2012 kl. 00:13

    Jag gillad inte duvorna. Inte Långa Leda heller. Jag gillad inte när Lilla ros blev en gås.

    SvaraRadera
  56. emilia år 3 skogen18 december 2012 kl. 00:18

    Jag gillar inte att Lilla Rosas pappa gifte sig med en så dum kvina som den kvinan som han gifte sig var.
    Jag gillar inte att Lilla Rosa blev bort sickad till en öde ö.
    Sen gillar jag inte heller att det var blendat i 3 olika sagor

    SvaraRadera
  57. Det var dåligt att Lila Rosa blev till en gås.Jag tyckte att det var dåligt att Lila Rosa fick den magiska stickningen.Jag tyckte också att det var dåligt att fiskaren fånga Lila Rosa flera gånger.

    SvaraRadera
  58. Det var tråkigt när man inte fatta orden.Jag gillade inte illustrationerna.För man sog inte vad det var och dom var svart vita.

    SvaraRadera
  59. axel!!!!!!!3s!!!!!!18 december 2012 kl. 00:21

    jag hatar kungar.Jag hatar alla kungligheter.Bilderna var dåliga

    SvaraRadera
  60. Leon de pro år 3 skogen.18 december 2012 kl. 00:28

    jag gillade inte gåsen för den var ett fät as och korvig.

    SvaraRadera
  61. maja n åk3 skogen18 december 2012 kl. 00:30

    Jag tycker att sagan var rasistisk.För de sa att Långa Leda var ful men hon kanske bara var från ett annat land!

    SvaraRadera
  62. Det var en konstig saga. Den var as knäpp! Allt var ¨knäppt


    SvaraRadera
  63. Ellen år 3 skogen♥18 december 2012 kl. 01:37

    Jag gillade inte att visa ord var svåra att läsa. Sen så var den ganska långtråkig. Man behöver inte säga att någon är ful när den kanske bara är annorlunda!

    SvaraRadera
  64. Tobias the king åk3 skogen!!!!!18 december 2012 kl. 01:39

    jag tyckte att boken inte var bra för att den var rasistisk för att dom sa att långa leda var ful och att lilla rosa var snygg

    SvaraRadera
  65. Jag gillade inte när den konstinga drottningen kom in!! Sagan var inte riktigt i min smak! Den var rätt lång.

    SvaraRadera
  66. Philip åk3 skogen18 december 2012 kl. 01:51

    jag gilade inte Longa Leda för hn var ond och ful.

    SvaraRadera
  67. Gabriel åk3 skogen18 december 2012 kl. 01:54

    Jag jilare inte sagan för att Longa Leda var ond!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  68. Maya åk3 skogen ♥♥♥18 december 2012 kl. 01:54

    Det var konstigt att det hoppade guldringar ur lili Rosas mun.Boken var inte i min stil och lite lång.Gag gillar inte att långa leda var så ful.

    SvaraRadera
  69. Liam skogen ÅR 329 januari 2013 kl. 00:11

    Den var jätte konstig bok.Ingen var fin i hela sagan och det var konstigt när det hoppade
    guldringar ur Lilla Rosas mun.

    SvaraRadera
  70. Fredrik de BROFIST29 januari 2013 kl. 00:19

    Den här sagan sög.Jag har bara läst mycket bättre sagor.Jag hatar den här sagan.den är töntig och barnslig.

    SvaraRadera
  71. Thea plopp!!!!!!!!!:D:D:D29 januari 2013 kl. 00:22

    Det var ganska konstig bok.. T.e.x när det hoppade guldringar ur Lilla Rosas mun. Och det var konstigt när det hoppade paddor ur Långa Ledas mun. :):):):):):):):):):):):):):):)

    SvaraRadera
  72. Engla år 3 skogen29 januari 2013 kl. 00:24

    Jag tyckte att det var konstigt att det kom guld ringar ur hennes mun.
    Boken blev lite lång tråkig efter ett tag.
    Det blev som deshafuy.
    Långa leda var lite konstig.

    SvaraRadera
  73. Alice år 3 skogen29 januari 2013 kl. 00:32

    Det var konstiga ord som jag inte fattar i sagan.Den var ganska konstig.Jag fattade inte allt.

    SvaraRadera
  74. Leon RB år3 Skogen29 januari 2013 kl. 00:33

    Jag gillar inte den här sagan.Det var prinsesor.Jag hatar prinsesor.Jag tycker prinsesor är töntit.Jag gillar inte magi och sånt.Den här sagan sög.

    SvaraRadera
  75. Lova år 3 Skogen29 januari 2013 kl. 01:35

    Jag gillade inte Långa Leda och stymorden. Och att hon var så elak mot henne.

    SvaraRadera
  76. Elias.u.år3 skogen.29 januari 2013 kl. 01:38

    Jag hatar prinsesor.Den va trokig.Jag hatar magi och slott

    SvaraRadera
  77. Giulia år 3 skogen29 januari 2013 kl. 01:41

    Jag gillade inte hur Långa Leda och hur drottningen behandlade Lilla Rosa. Jag gillade inte heller hur prinsens tjänare ville kidnappa Lilla Rosa. (Gåsen)jag gillade inte heller drottningen och Långa Leda.

    SvaraRadera
  78. Jag gillade inte att drottningen och Långa Leda var så elaka. Fast jag tycker även att det gorde det spänande.

    SvaraRadera