TUMMELITEN OCH JÄTTEFOLKET

Ogillar!

Var det något som du inte gillade?

99 kommentarer:

  1. Jag ogillade att jätten dödade sina barn. Jag tycker att det var konstigt att han dödade sina barn. Det var inte så lyckligt att göra så. Men det var ju bra att det slutade bra för anars skulle man tycka det var jättekonstigt

    SvaraRadera
  2. Jag gillade inte att pappan åt upp sina egna barn och det kändes ganska äckligt. De ricktiga människo mamman och pappan var inte så roligt att de lämmnade sina egna barn i skogen om och om igen.

    SvaraRadera
  3. Lova trädet åk 318 november 2013 kl. 03:29

    jag ogillade att jätten dödade sina barn. Det var konstigt.Och att fåglarna åt upp brödet.

    SvaraRadera
  4. Emma H År 3 Trädet18 november 2013 kl. 03:36

    Jag ogillade att jätten åt sina barn. Jag tycker också att det var syndatt föräldrarna lockade ut barnen i skogen.
    Det var dåligt att dem lämnade barnen i skogen.

    SvaraRadera
  5. Jasmin åk 3 trädet.18 november 2013 kl. 03:36

    Jag tycker att det var konstigt att jätten åt sina egna barn. Jag tycker också att det var synd att föreldrarna lämmna barnen i skogen. Och att de lämmna barnen i skogen.

    SvaraRadera
  6. Sagali åk3 trädet18 november 2013 kl. 03:48

    Den hade ingen inlevelse den skulle inte vara så konstig och det var inte min grej

    SvaraRadera
  7. KEVIN GUSTAFSSON ÅK 3 TRÄDET18 november 2013 kl. 03:55

    JAG OGILLAR INGET.JAGO GILLAR INGET.JAG OGILLAR INGET.JAG OGILLAR INGET

    SvaraRadera
  8. Alicia H åk 3 Trädetr18 november 2013 kl. 03:57

    Jag gillade inte att jätten tog sina egna barn till skogen.
    Det var dumt att jätten dödade sina egna barn.
    Det var inte bra att de inte hade någon mat hemma.

    SvaraRadera
  9. Sebastian åk 3 TRÄDET18 november 2013 kl. 03:58

    Jag gillade inte inlevelsen.Och jag ogillade att dem lämnade barnen i skogen.!!!

    SvaraRadera
  10. Saga åk 3 Trädet18 november 2013 kl. 03:58

    Jag tyckte inte om när jätten dödade sina egna barn.
    Jag tyckte inte om när Tummelitens fräldrar sa att de inte ville ha deras egna barn.
    Jag tyckte inte om när jätten dödade sina egna barn.

    SvaraRadera
  11. Oscar J åk 3 Trädet18 november 2013 kl. 04:00

    Jag tycker att det var dåligt att föräldrarna lämnade barnen två gånger.
    Det var dåligt att de inte berättade varför Tummeliten var så liten.
    Jag tyckte också att den inte hade så jättebra inlevelse.

    SvaraRadera
  12. Nora åk 3 trädet18 november 2013 kl. 04:00

    Jag tyckte inte om när jättefolketts pappa dödade sina barn.Jag tyckte inte om när mamman och pappan lämnade sina barn i skogen.Jag tyckte inte om när fåglarna åt upp brödet som skulle leda de hem.

    SvaraRadera
  13. Sagali trädet åk318 november 2013 kl. 04:10

    det var inte så roligt det fanns ingen spänning.
    inget som var lite skrämande eller läskigt.
    inget sa till mig läs mer läs mer den är så bra och det brukar böcker göra
    jag ger boken faktiskt 1/10

    SvaraRadera
  14. Rasmus åk 3 trädet18 november 2013 kl. 04:12

    Jag ojillade att gäten dödade sina egna barn. Jag Ogillade också att sagan inte var så spänande. Och att sagan var så kort.

    SvaraRadera
  15. Jag gillade inte att jättepappan slaktade sina barn även om det kunde varit värre och det skulle ju vara att tummeliten och hans syskon skulle slaktas.
    Jag gillade inte att tummelitens föräldrar lämmnade han och hans syskon ensamma mitt i den tätaste skogen.

    SvaraRadera
  16. Jag tyckte att sagan var kontig. Pappan skulle inte ha slacktat sina barn.Sagan var svår att förstå

    SvaraRadera
  17. Den var lite fööööööööööööör ovärklig t.ex sjumilsstövlar :( inte så roligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  18. Alva S åk 3 trädet18 november 2013 kl. 04:38

    Jag tyckte att sagan var lite barnsligt för de gjorde så mega konstiga saker. Det kändes lite konstigt när jätten åt upp sina barn det kändes lite fräckt. Det var inte så spännande heller.

    SvaraRadera
  19. jag gilade inte att tumelitens fräldrar inte kunde behola tumeliten och hans syskon

    SvaraRadera
  20. Den var väldigt konstig.Jag gillar inte folksagor.Att jätten åt upp sina barn.

    SvaraRadera
  21. Nicholas klass 3 Trädet18 november 2013 kl. 04:41

    Jag tyckte att det var dåligt att beretelsen var så tråkig.
    En annan sak som var dålig var att tummeliten kunde sätta på sig jättens skor.
    Det var också dåligt att tummeliten hittade hem igen.

    SvaraRadera
  22. Jag gillade inte att mamman och pappan kastade ut tummeliten och hans syskon. Det var ingen spänning. Jag gillade inte att tummeliten kunde ha stora stövlar som trollet hade.

    SvaraRadera
  23. Det lät kånstigt att Tummeliten fick plats i jättens sjumilsstövlar.
    Jag tycker att jätten borde sett att det var hans egna barn som låg där i sängen.
    Sen tycker jag inte att deras föräldrar skulle lämnat dem i skogen.

    SvaraRadera
  24. Och att de hittade hem. Sen var resten uuuuuuuuuuuuttråkande.

    SvaraRadera
  25. Hedda åk 3 Trädet18 november 2013 kl. 04:50

    Jag gillar inte den här sortens sagor, det är lite mer föritiden och för mycket till "småbarns-berättelse"!!! den var inte så spännade!!!! jag sommnade nästan ju!!!!!! den var tråkig!!!!!!! det hände inget!!!!!! de är bara konstiga mmed sina stora näsor!!!! jag gillar inte den!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:( :( :(

    SvaraRadera
  26. Alice åk 3 Trädet18 november 2013 kl. 04:50

    Jag gillar inte den här sortens sagor,det är lite mer "småbarns-berättelse"!!!Jag somnade nästan ju!!!!!!!!Den var jättetråkigt!! Jag tyckte att det var konstigt att de hade så stora näsor!!!:(

























    SvaraRadera
  27. Elvira trädet år 322 november 2013 kl. 03:58

    jag gillade inte det därför familjen var fattig

    SvaraRadera
  28. Elvira trädet år 322 november 2013 kl. 04:03

    och att jag inte gillade att pappan och mamman lämnade bort sina barn.
    och att dom bara fick bröd med sig.

    SvaraRadera
  29. Albin trädet år 322 november 2013 kl. 04:09

    Jag gillade inte att den var så kort.
    Jag gillade inte heller att den inte hade någon spänning.
    Jag gillade inte att familjen var fattig.

    SvaraRadera
  30. Johanna trädet år 322 november 2013 kl. 04:09

    Det som var tråckit var att dem lämnade sina barn.
    Det som var tråckit var att jättepappan gillade inte Tummeliten och hans syskon.
    Det som var också var tråckit var att jättepappan ville slackta Tummeliten och hans syskon.
    Det som var också tråckit att han slacktade sina egna barn.

    SvaraRadera
  31. Gustav.O Trädet 322 november 2013 kl. 04:12

    Daligt att jätten åt upp sina barn. Konstigt att hon fick plats i stövlarna. Och att föräldrarna lurade sina barn ut i skogen.

    SvaraRadera
  32. Astrid trädet år 322 november 2013 kl. 04:13

    Jag gillade inte att jättepappan var dum.
    Jag gillade inte att Tummelitens föräldar lämnade Tummeliten och hans brorsor blev lämmnade i skogen.
    Det var dålit att Tummeliten la ut bröd andra gången och att en fågel åt upp brödet.

    SvaraRadera
  33. Gabriel H. Trädet 3 :)22 november 2013 kl. 04:14

    Jag gilade inte när gäten dödade sina barn.
    jag gilazde det inte:/

    SvaraRadera
  34. Det var dåligt att jätten åt upp sina barn.Det var dåligt att mamman och pappan lurade ut barnen i skogen.

    SvaraRadera
  35. jag gillar inte att föreldrana lura ut sina barn ut i skogen.
    jag gillar inte jetten,han är dum.
    jag gillar inte att jetten döda sina egna barn.

    SvaraRadera
  36. Den kunde ha en annan story som inte likna så mycket hans och greta.Och så kunde dom ha lite lättare ord.

    SvaraRadera
  37. Det var inte mycket action och jag gillar mycket action.Jag skulle endå skriva här men om den hade mer action skulle inte jag skriva här om jag kunde.Dem böker jag läst har mycket mer action förutom sigge!

    SvaraRadera
  38. Filippa trädet åk322 november 2013 kl. 04:43

    Jag gilla inte när jätten döda sina egna barn. och en annan story så den inte likna Hans och Greta. och jag gillade inte när mamman och pappan lurade ut barnen i skogen.

    SvaraRadera
  39. Filip år 3 trädet22 november 2013 kl. 04:45

    Jag tyckte inte om när jätten åt sina barn.Det var inte snällt när mamman och pappan lurade tummeliten och hans syskon in i
    skogen.Jätten är korkad de gillar jag inte!

    SvaraRadera
  40. Arshan år3 trädet!!!!!!22 november 2013 kl. 04:45

    jag gillade inte att föreldrana släppte sina barn ut i skogen.
    Det var dåligt att jätten åt upp sina barn.
    jätten är väldigt korkad och dum.

    SvaraRadera
  41. Det var för lite action för jag tycker om action.jag tyckte inte att det var så bra att dem lämna sina barn i skogen.Och det måste vara mer action.

    SvaraRadera
  42. Jag tycker att den hade lite svåra ord. Jag tyckte att den va rätt hämskt. Och det skändes som att jag redan hade läst den.

    SvaraRadera
  43. Elin trädet år 322 november 2013 kl. 04:50

    Jag gillade inte när jätten åt upp sina egna barn. Sagan var ganska hämsk. Jag gillade inte att barnen inte kunde hitta hem andra gången.

    SvaraRadera
  44. Doglas trädet år322 november 2013 kl. 04:51

    ja gilar inte att det räpiterar alla saker.Ja tycker att det inte är så mycket ärsent. ja vill att det ska va lite mer förklaring.

    SvaraRadera
  45. Elis år3 trädet :p22 november 2013 kl. 04:57

    Jag gillade inte att föreldrarna kastade ut sina barn för att de inte hade råd med mat.Jag gillade inte heller att de bara lämmnade sina barn ensamma mitt ute i skogen.Jag gillade inte heller att jätten var så taskig och tänkte döda tummeliten och hans syskon.

    SvaraRadera
  46. Jag gillade inte att Tummeliten mor och far lämmnade syskonen i skogen och ändrade sig. Jag gillar inte heller att allt blev fel när syskonen kom hem sedan rymmde. Jätten tycker nog ingen om för han är klantig och taskig.

    SvaraRadera
  47. Ingmar år 3, trädet2 december 2013 kl. 03:21

    Jag gillade inte att gätten var snål.

    SvaraRadera
  48. Wilbur Söderberg Linder Åk3-1 trädet2 december 2013 kl. 03:21

    Boken var för förutsegbar. Boken var för lik alla andra sago böcker.

    SvaraRadera
  49. @knut nilsson trädet_12 december 2013 kl. 03:22

    Det var inte roligt när dom gick in i skogen två gånger det blev långtråkit.

    SvaraRadera
  50. Tiger-Li åk 3 trädet2 december 2013 kl. 03:23

    Jag gillade inte att jättens barn hade så stora näsor! Jag tyckte inte om att jätten slaktade sina egna barn! Och föreldrarna var elaka när de lämnade sina barn i skogen!

    SvaraRadera
  51. Det jag inte gillade var att mamman och pappan lämnade sina barn.Och att Tummeliten och jättefolket liknade Hans och Greta.Jag tycker också att man kanse att man skulle bäretta om häxan lite mera.

    SvaraRadera
  52. Selma år 3 trädet2 december 2013 kl. 03:24

    Jag tyckte inte det var bra när föräldrarana gick ut med barnen i skogen och lämnade de där. De var också taskit att göra samma sak ingen. Jag tyckte jätte pappan var taskig för han slaktade sina egna barn.

    SvaraRadera
  53. Jag gilade inte att jätten döda sina barn.Att föreldrana loka ut sina egna barn i skogen.Att det små barnen fick liga under sengen.

    SvaraRadera
  54. Frida år 3 trädet2 december 2013 kl. 03:28

    Jag tyker att den inte var bra för att jättepappa slaktade sina egna barn.
    Och att Tumelitens fräldrar lemnade dem masa gånger.
    Freldrarna blev ledsna när de kom hem.

    SvaraRadera
  55. Elin R 3:1 Trädet2 december 2013 kl. 03:28

    Det jag inte gillade med Tummeliten och jättefolket var att den var lik Hans och Greta.
    Jag gillade inte heller när fåglarna åt upp brödsmulorna som Tummeliten kasta ut på vägen.
    Det jag verkligen inte gillade var att trollet satte på små kronor så han kunde se skillnad på de små barnen.

    SvaraRadera
  56. Alicia k år 3 Trädet2 december 2013 kl. 03:31

    Jag tyckte inte att mamman och pappan var snälla när de lura ut barnen i skogen.Jag tyckte att de var synd om jättens riktiga barn.

    SvaraRadera
  57. Det jag inte gillade med sagan var att Torparen och hustrun var fattiga och jag tyckte att dem hade svårt att ta hand om barnen.

    SvaraRadera
  58. Sara I åk 3- trädet2 december 2013 kl. 04:01

    Jag tyckte att det var hemst för att gubbjätten dödade sina egna barn.

    SvaraRadera
  59. Jag gillade inte när jätten mörda sina egna barn. Jätte tanten var inte så snäll.

    SvaraRadera
  60. Myra åk 3 Trädet2 december 2013 kl. 04:05

    Jag tyckte inte om den så mycket när deras far och mor lurade ut dem två gånger det blev lite tråkigt om man gör det två gånger. Också har jag hört/läst Hans och Greta och den var jättelik Hans och Greta! Jag tycker inte att det är så passande för oss barn att höra om mord och sånt!

    SvaraRadera
  61. Jag gillar inte när jätten mörda sina barn.Och den där jätte gumman var dum

    SvaraRadera
  62. Oran åk3,trädet2 december 2013 kl. 04:08

    Jag gillade inte pappan. För han döda sinna barn.

    SvaraRadera
  63. Alva B åk 3-trädet2 december 2013 kl. 04:10

    Jag tycker att det var hämskt att jätten dödade sina barn. Men det är också hämskt att det lämnade sina barn i skogen.

    SvaraRadera
  64. Jätten åt upp sina barn. Jätte tanten var inte så snäll

    SvaraRadera
  65. Denise åk 3 Trädet2 december 2013 kl. 04:16

    Det jag inte gillade med sagan var att mamman och pappan lurade barnen ut i skogen. Det jag inte gillar att Tummeliten och jättefolket är likt Hans och Greta.

    SvaraRadera
  66. Leo Trädet årskurs 32 december 2013 kl. 04:18

    Det var inte snällt av pappatrollet att äta upp sina egna barn. Föräldrarna var inte snälla för de lurade sina barn.

    SvaraRadera
  67. Sagan var konstig för att tumeliten hade så monga syskon.

    SvaraRadera
  68. Walle trädet år 32 december 2013 kl. 04:42

    jag gillade inte big mamma för hon var inte smart.Jag gillade inte heller att big pappa grillade sina barn sa.Jag tyckte att barnen såv för mycket.

    SvaraRadera
  69. Allan årskurs 3 Trädet2 december 2013 kl. 04:45

    jag gillade inte jättens 7 barn för de var galna.jag gillade inte den stora jätten när den gjorde i ordning för hans barn.jag gillade inte tummeliten för han var så liten.

    SvaraRadera
  70. Greta Trädet år 32 december 2013 kl. 04:50

    Jag gillade inte att förelrarna lämnade sina barn i skogen.Jag gillade inte att de härmade Hans och Greta.Jag gillade inte att föreldrarna.

    SvaraRadera
  71. Angelina Trädet 32 december 2013 kl. 04:56

    Jag ogillade att jätte pappan mördade sina egna barn och att det borde vara lite finare miljö. Den bordevarit lite längre också.

    SvaraRadera
  72. Lior år 3 trädet2 december 2013 kl. 04:57

    Jag gillar inte jättekvinnan och jätten för dom för dom försökde äta Tumeliten och hans bröder.

    SvaraRadera
  73. Linus trädet år 32 december 2013 kl. 04:58

    jag gillade inte att barnens föreldrar lämmnade barnen i skogen.Jag gillade inte heller att Jätten mördade sina egna barn.Jag ogillade att Jätten sprang iväg.

    SvaraRadera
  74. jag tyckte det inte var bra att jätten mördade sina egna ban.Jag ville att det skulle finnas mer miljö.

    SvaraRadera
  75. Clara trädet år 32 december 2013 kl. 04:58

    Jag gillade inte att föreldrarna lemnade sina barn i skogen. Det var ganska elakt av Tummeliten att lura jetten.Jag tycker inte om att de hermade Hans och Greta.

    SvaraRadera
  76. De jag inte gillade med Tumeliten och jättefolket var att jätten mördade sina egna barn

    SvaraRadera
  77. Matilda år 3 Trädet2 december 2013 kl. 05:04

    Jag gillade inte att föreldrarna släppte ut sina barn gjupt inne i skogen. Jag gillade inte heller att Jättepappan åt upp sina egna barn.

    SvaraRadera
  78. tilda år 3 trädet2 december 2013 kl. 05:04

    Jag gillade inte att föreldrana lämnade tummeliten och hans bröder kvar i skogen. De var smart att lägga bröd smulor fast han borde tengt på att fåglarna kan äta up dem

    SvaraRadera
  79. jag tyckte det var lite konstigt att barnen gick på att gå ut i skogen 2 gånger på 2 dagar.den var också lite långtråkig.jag tyckte det var dåligt av barnen att dem lurade jätten så han åt sina egna barn.

    SvaraRadera
  80. Viktor Trädet år36 december 2013 kl. 04:05

    Det jag inte tyckte var så bra med den här sagan är att den är så våldsam och att folk försöker eller lyckas döda andra personer.Det var lite tråkigt att jag inte hade sjumila stövlarna.Det som inte var jätte bra var att den var rätt kort.

    SvaraRadera
  81. Eden trädet år 36 december 2013 kl. 04:09

    Jag tycker inte om när Tummeliten lät jätten äta upp sina egna barn.Jag tycker att käringens barn inte gjorde så mycket. Fastigentligen gjorde inga barn så mycket förutom Tummeliten.

    SvaraRadera
  82. Vilma trädet år 36 december 2013 kl. 04:09

    Jag gillade inte att jätten slaktade sina barn.
    Barnen hade inte gjort något.
    Jag gillade inte att föräldrarna lämnade sina barn,
    för barnen blev rädda (alla utom tummeliten)

    SvaraRadera
  83. det var lite sorligt att jätten slaktade sina barn.Och att föreldrarna lemnade sina barn i sogen.Det var synd om tummeliten och honnoms syskon

    SvaraRadera
  84. Oliver år 3 trädet6 december 2013 kl. 04:11

    Det var lite hemskt när det slakta barnen. Lite hemskt att lämna barna i skogen. Och det var lite långtråkit.

    SvaraRadera
  85. Att föräldrarna lämnade dem mitt inne i skogen, för att det är väldigt hemskt...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

    Att Tummeliten lurade jätten att slakta sina egna barn.
    Att föräldrarna lurade ut dem igen.

    SvaraRadera
  86. Lisabella Trädet36 december 2013 kl. 04:15

    Jag gillade inte att föreldrarna lämmnade sina barn i skogen.Inte heller att dom lurade barnen ut i skogen igen väldigt dåliga föreldrar.Det var så SORGLIGT att trollet åt upp sina egna barn.Tumeliten och hans syskon borde ha dött istället.Det låter själviskt men dom lyssnade ju inte på mamman när hon sa att sin make skulle äta upp dom om dom inte gick.Det skulle vara rätt åt dom tycker jag

    SvaraRadera
  87. Signe Strindberg år 36 december 2013 kl. 04:17

    Jag ojillar att jätten dödade sina barn. Det var lite voldsamt för allt handlade om att lämmna bort och döda. Jag tycker att den här sagan slutade lite konstigt att jätten dödade sina egna barn allvarligt! Väldigt konstigt om jag får säga det själv

    SvaraRadera
  88. Minoo år 3 trädet6 december 2013 kl. 04:22

    Jag gillade inte när jätten råkade äta upp sina egna barn. Det var inte heller så roligt när Torparen och hans fru lämnade dom ute i skogen.

    SvaraRadera
  89. Jag gilade inte att jeten mörda sina barn.Det var iriterande att alla vuxna var så elaka utom en.jag tycker sagan var barnslig.

    SvaraRadera
  90. Zeke trädet år 36 december 2013 kl. 04:44

    Jag gillar inte att Jätten dödade sina barn och att torparna lämnade sina barn i skogen två gånger och att Syskonen inte gjorde någonting

    SvaraRadera
  91. Jag gillade inte att Tummelitens föreldrar var så taskiga mot honom och hans syskon. Och jag gillade inte att Tummeliten lurade jätten att huga sina egna barn.

    SvaraRadera
  92. Molly trädet år 36 december 2013 kl. 04:47

    Jag gillade inte att jätte pappan tängte äta upp Tummeliten och hans syskon.
    Jag gillade inte att Torparen och hans fru lämnade sina barn i skogen.
    Jag gillade inte att jätten tängte äta upp sina egna barn.

    SvaraRadera
  93. leo trädet år 36 december 2013 kl. 04:47

    när tumeliten ljög om att trollet fick betala pengar
    till trolet.

    SvaraRadera
  94. Noah trädet år 36 december 2013 kl. 04:48

    Att fåglarna åt upp brödbitarna. Och att jätten dödade sina barn. Och att föreldrarna gick ut med barnen i natten och
    lämmnade barnen i skogen. De lämnade barnen två gånger ute i skoggen.

    SvaraRadera
  95. Maja trädet år36 december 2013 kl. 04:50

    jag gillar inte att föreldrarna lämna sina barn i skogen.Jag gillar inte att jätte pappan tänkte äta upp sina barn. jag gillar inte att jätte mamman byte utt sina barn till mäniskor så att pappan åt upp dom.

    SvaraRadera
  96. Ja tyckte att det var dålit att det var saker de sa i förväg. Det var tråkit att de inte hanlade om mamman och pappan mer. det var dålit att de lämnade barnen.

    SvaraRadera
  97. pim trädet år 36 december 2013 kl. 04:57

    Jag gillar inte att föreldrarna till Tummeliten och hanns syskon skulle lämna dom i skogen och gå där ifrån.
    jag gillade inte heller att sagan slutade olyckligt för jätten! sen gillade jag resten.

    SvaraRadera
  98. Valeria Trädet år 36 december 2013 kl. 04:59

    Jag gillade inte att sagan slutade olyckligt för jättekärringen.

    SvaraRadera
  99. Sara trädet år 36 december 2013 kl. 05:00

    Jag tyckte inte om att de lämnade sina barn i skogen.Jag tyckte inte häller om att jätten åt upp sina egna barn.Det var inte roligt häller att det inte slutade bra för Jättekäringen.

    SvaraRadera