TUMMELITEN OCH JÄTTEFOLKET

Gillar!

Var det något speciellt du gillade?

121 kommentarer:

  1. Isabelle trädet åk 318 november 2013 kl. 03:11

    Jag tycker det var bra att Tummeliten och hans syskon kom ut ur jättehuset och sprang i väg innan jätten dödade Tummeliten och hans syskon.

    SvaraRadera
  2. Jag gillade att tummeliten var snäll och ganska smart. Jag gillade också att tummeliten hade en ganska bra roll i sagan. Systrarna de var snälla mot tummeliten och bra systrarna.

    SvaraRadera
  3. Jack Trädet år 318 november 2013 kl. 03:21

    Den var ganska bra men litte konstig men roligig saga. Dom sa käringen hela tiden.

    SvaraRadera
  4. Gustav k trädet åk 318 november 2013 kl. 03:23

    Dën var bra för troll barnen dog, den var också bra för dom var käringar och den var bra för alla var jättar!

    SvaraRadera
  5. Jag gillade att berättelsen hade ett lyckligt slut och tummeliten och hans syskon hittade hem igen.
    Jag gillar att Tummeliten var listig, smart och vänlig mot sina syskon.
    Jag gillar också att dem fick pengar.

    SvaraRadera
  6. Jag gillar att det blev ett lyckligt slut och att de fick pengar. Jag gillar att Tummeliten var listig och smart. Och att de hittade hem.

    SvaraRadera
  7. Karin trädet åk 3.18 november 2013 kl. 03:23

    Jag tyckte att det var bra när Tummeliten och hans syskon hittade hem.

    SvaraRadera
  8. lova trädet åk 318 november 2013 kl. 03:23

    Jag tyckte att det var bra när tumme liten tog med stenar. Och att tumme liten och hans syskon sprang ut ur huset inann dem blev mördade av jätten. Det var också bra att jätte käringen lyssnade på dem.

    SvaraRadera
  9. Anton år 3 trädet18 november 2013 kl. 03:28

    Jag tycker att sagan var bra.Tuelitenvar var smart att läga stenar på vägen till skogen.Det var synd om jäte barnen när pappan dödade de.

    SvaraRadera
  10. Tomas år 3 trädet18 november 2013 kl. 03:30

    Det var än jättebra saga.
    Välditt bra ide av tummeliten att plocka stenar och sen läga stenarna i skogen.
    Det var välditt spännande.

    SvaraRadera
  11. Jag tyckte att det var bra att de hittade hem. Det var bra att Tummeliten var så smart. Det var bra att de hittade hem de två första gongerna.

    SvaraRadera
  12. Oscar J åk 3 Trädet18 november 2013 kl. 03:48

    Sagan var bra!
    Jag tyckte att det var lite roligt när jätten tog fel och slaktade sina egna barn.
    Det var också kul när jätten gick förbi Tummeliten och hans syskon med sina sjumilastövlar.

    SvaraRadera
  13. Alicia H åk 3 Trädet18 november 2013 kl. 03:50

    Jag gillade att Tummeliten rädade sinna syskon.
    Det var bra att jätten inte tog Tummeliten och hans syskon.
    Tummeliten var bra att han tog hand om sinna syskon fast han var liten.

    SvaraRadera
  14. Saga åk 3 Trädet18 november 2013 kl. 03:50

    Jag gillade att Tummeliten rädardade sina syskon från jätten.
    Jag tycker att Tummeliten var smart.
    Tummeliten var smart när han hämtade stenar så att han kunde hitta hem.

    SvaraRadera
  15. Sebastian åK 3 TRÄDET18 november 2013 kl. 03:51

    Jag gillar att Tummeliten hittar hem.för han är jättesmart,för han gjorde så att jätten mördade hans barn. dem sa också kärring hela tiden det var roligt.:)

    SvaraRadera
  16. kevin gustafsson åk 3 trädet18 november 2013 kl. 03:51

    jag gillar tummeliten för att hon är så smart.Jag gillar att tummeliten tog med stenar.Sysckonen är jättesmarta.

    SvaraRadera
  17. Sagali åk3 trädet18 november 2013 kl. 03:53

    det var bra att tummeliten var smart jag gillade honom men hans bröder var lite osmartare men jag viste inte att man kunde få ett litet litet litet barn lika lång som en tumme det var bra med fantasi

    SvaraRadera
  18. Nora år 3 trädet18 november 2013 kl. 03:53

    Att tumeliten var så smart när jättefolkett skulle nästan ätta upp de.Jag tyckte att slutet var bra när de kom hem.Det var smart att läga stenar på marken så att de komer hem.

    SvaraRadera
  19. Rasmus åk 3 trädet18 november 2013 kl. 03:59

    Jag gillade att tumeliten var så smart. Jag gillade okså att jäten var så osmart. Och sjumilarstövlar.

    SvaraRadera
  20. Jag gillade att tummeliten var så smart och la små stenar efter varje steg han tog när de var på väg ut i skogen.
    Jag gillade att tummeliten och hans syskon klarade sig oskadda från jätten och hans familj.
    Jag gillade att jätten var så osmart och inte ens kunde skillja på sina egna barn för annars skulle tummeliten och hans syskon vara dödens.

    SvaraRadera
  21. Moltas åk 3 trädet18 november 2013 kl. 04:10

    Det var kul att tumeliten lyckades lura jätten nän dem smet.Det var också kul när dem hittade pepparkakshusett.Sedanvar det kul när jätten gick förbi tumeliteen med sjumilastövlar.

    SvaraRadera
  22. Det var kul att jätten åt sina barn. Det var också kul att de kom till ett pepparkakshus.

    SvaraRadera
  23. Det jag gillade var att de hade stora näsor.Tummeliten sprang i så stora stövlar.Att det var troll.

    SvaraRadera
  24. Det var roligt att trollet såg felk på sina barn och tummeliten. Jag gillar att trolett har så himmla lång näsa. Men den här täksten var ganska svår att förstå.

    SvaraRadera
  25. Det var jätte roligt att jättefolket hade stora näsor och att jätten åt fel barn.

    SvaraRadera
  26. Det var bra att Tummeliten klarade av att lura den stora jätten så att han åt upp fel barn.
    Det var bra att Tummeliten hjälper sina syskon satt dem inte blev uppätna av den stora jätten.
    Det var kul att när Tummelilten gick med dem dära stövlarna, då han gick flera mil.

    SvaraRadera
  27. Det var roligt att jättarna hade stora näsor.

    SvaraRadera
  28. Hedda åk 3 trädet18 november 2013 kl. 04:40

    Det var bra att tummeliten var så smart, och alltid kom på lösningar för att rädda sina syskon! Han var väldigt snäll! det såg roligt ut när tummeliten gick i så stora stövlar!

    SvaraRadera
  29. Alice åk 3 trädet18 november 2013 kl. 04:40

    Det var bra att tummeliten var så smart, och att han alltid kom på lösningar för at rädda sina syskon! Han var väldigt påhittig! Jag tyckte att det såg roligt ut när tummeliten hade så stora stövlar!

    SvaraRadera
  30. Alva S åk 3 trädet18 november 2013 kl. 04:46

    Det var roligt att jättefolket hade stora näsor. Tummeliten var snäll mot sina syskon. Tummeliten kunde lura jättefolket det var ganska roligt

    SvaraRadera
  31. Och att de lurade jätten.

    SvaraRadera
  32. Nicholas klass 3 Trädet18 november 2013 kl. 04:48

    Jag gillar att tummeliten var lika liteen som en tumme.
    Det var bra att jätten åt upp sina egna barn.
    Det var bra att jättens fru hjälpte tummeliten och han syskons.

    SvaraRadera
  33. Elvira år 3 trädet22 november 2013 kl. 03:52

    Jag gillar att tummelitten var snäll.
    Det var bra att jätte mamman var snäll.
    Det var bra att tummelitens familj bliv rik.

    SvaraRadera
  34. Johanna trädet år 322 november 2013 kl. 03:58

    Jag gillade att jättemamman tog han om barnen.
    Jag gilade att Tummeliten var snäll och smart.
    Jag gillade också att det blev ett lycklit slut.

    SvaraRadera
  35. Astrid trädet år 322 november 2013 kl. 04:01

    Jag gillade att det var bra att jättemamman var snäll.
    Jag gillade att Tummeliten och hans bröder hittade hem.
    Jag gillade också att Tummeliten la ut stenar så att dem hittade hem försa gången.
    Det var bra att Tummeliten och hans familj blev rika.

    Det var bra att Tummeliten

    SvaraRadera
  36. Gustav.O Trädet 322 november 2013 kl. 04:01

    Det var bra att Tummeliten räddade sina syskon. Hon såg rolig ut i sjumilarsstövlar också. Det var kul att dem träfadde en jätte.

    SvaraRadera
  37. Albin trädet år 322 november 2013 kl. 04:02

    Jag gillar att dom hittade grottan jag trodde mamman och pappan var dumma men mamman var ju faktist jätte snäll.
    Jag gillade också att dom behövde lämna sina barn i skogen.
    Det var också roligt när dom hittade hem som vanligt!

    SvaraRadera
  38. Den var spännande.Det var modigt av Tumeliten räddae sina syskon.Jag gillade det lyckliga slutet.

    SvaraRadera
  39. Det var bra att dom hittade hem ijen.Och att dom blev rika så de inte behöver lurade ut dom i skogen igen.Och det var bra att jette kärring var snäll.

    SvaraRadera
  40. Gabriel H. Trädet 3 :)22 november 2013 kl. 04:09

    Det var bra när tummeliten var snäll mot sina syskon.
    och tummeliten lurade jätten.
    Författaren är bra på att skriva berättelsen. :)7000 800 påäng till dej

    SvaraRadera
  41. Glimra trädet år 322 november 2013 kl. 04:15

    Jag gillade att jättemamman var snäll mot tummeliten och hans syskon.
    Jag gillade att tummeliten och hans syskon hittade hem igen.
    Det var också smart av tummeliten att lägga stenar på marken och det tyckte jag var bra.

    SvaraRadera
  42. Jag tyckte den var spenande när barnen träffade jätten. Det var roligt när jätten åt upp sina egna barn. Det var också spennande när barnen skulle hitta hem.

    SvaraRadera
  43. Aurora trädet åk 322 november 2013 kl. 04:33

    Jag tyckte den var spänande.Jag gillade att den var spänande men endå hadde ett bra slut.Och sen lärde sig man att man inte behöver va störs och älst för att va bäst och smartast.

    SvaraRadera
  44. Jag gillade tumeliten och jätte folket säskilt när dem kom till grottan.Jag tyckte ochså det var ett bra slut.Det var lite som hans och greta men det var endå en bra historia.

    SvaraRadera
  45. Filippa trädet åk 322 november 2013 kl. 04:35

    Jag tycker att det var kul när jätten åt upp sina egna barn. Jag tycker att det var bra att barnen hitta hem. Jag gillade att jättemamman var snäll mot tummeliten och hans syskon.

    SvaraRadera
  46. Arshan år3 trädet!!!!22 november 2013 kl. 04:36

    jag gillar tummeliten och jättefolket för det var lite lik hans och greta och den var väldigt spännande.tummeliten var jätte söt.det var skumt att jätten åt upp sina egna barn.

    SvaraRadera
  47. jag gillar att det var lyckligt slut för att jag gillar lyckliga slut.Specielt jätte folket när det kommer in i grottan.Och att den handlar om fler personer.

    SvaraRadera
  48. Filip år 3 trädet!!!22 november 2013 kl. 04:37

    Jag tyckte att tummeliten var söt och rolig.Det var bra när barnen kom tillbaka med skatten.Jag tyckte det var roligt när barnen
    träffade jätten.

    SvaraRadera
  49. Jag tycker att den var bra. Den var spänande. Och det var en saga som jag gärna läser om.

    SvaraRadera
  50. Elis år3 trädet! ;p22 november 2013 kl. 04:39

    jag tyckte Tummeliten och jättefolket var en rolig saga för att den lïknade hans och greta.det var också kul att jätten dödade sina egna barn.det var väldigt roligt att barnen lyckades komma hem 3 gånger.

    SvaraRadera
  51. Elin trädet år 322 november 2013 kl. 04:40

    Jag gillade sagan för att den var spenande när barnen blev lurade att gå ut i skogen. Och det var bra att dem hittade hem igen. och att dem levde lyckliga i alla sina dagar.

    SvaraRadera
  52. Douglas år3 trädet22 november 2013 kl. 04:41

    ja gilar sagan för att det är ret spenande när det komer till jettarnas hus.Ja gilar den när det komer hem med masa pengar.Ja tycker också om när det går ut och ut om och om igen.

    SvaraRadera
  53. jag gillar sagan för att den är spännande att läsa. Det var väldigt bra att han rädda sina syskon. Sagan var rolig för jätten döda sina barn istället för syskonen. Det var en bra saga.

    SvaraRadera
  54. Tiger-Li åk 3 trädet2 december 2013 kl. 03:14

    Detr var bra att tummeliten var så smart, och alltid hittade på lösningar för att rädda sina syskon! Han var väldigt smart, snäll och påhittig! Det såg roligt ut när tummeliten gick i jättens stora stövlar!

    SvaraRadera
  55. Selma år 3 trädet2 december 2013 kl. 03:15

    Jag gillar sagan för den var spännande när de inte hittade hem igen. Det var också spännande när de kom in i jättarnas hus. Och jag tyckte det var smart av Tumeliten att lägga stenar där de gick så det kunde hitta hem ingen.

    SvaraRadera
  56. @knut Nilsson trädet_12 december 2013 kl. 03:15

    Det var bra att Tumeliten var så smart en jätten.
    Det var en bra folk saga.Men det var lite mycket mycket fantasy.
    Det var rätt spänade med Tumeliten och hans sysckon Gick in i skogen med dsin pappa.

    SvaraRadera
  57. Det jag gillar var att Tummeliten rädda sina små syskon.Det var ganska häftigt när Tummeliten gick med jättens stora skor, Tummeliten kunde faktiskt gå med de många metrar.Tummeliten var väldigt smart han tog stenar och brödsmulor för att hitta hem.

    SvaraRadera
  58. Elin R 3:1 Trädet2 december 2013 kl. 03:16

    Det jag gillade med Tummeliten och jättefolket var att han var hjälpsam som hjälpte sins syskon.
    Jag gillde även när Tummeliten och syskonen kom tillbaka till sin familj.
    Det var även roligt när Tummeliten gick i de stora stövlarna som man bara kan gå ungefär 5 cm.

    SvaraRadera
  59. Ingmar år 3, trädett2 december 2013 kl. 03:18

    Jag gillade att gätten var dum. Jag gillade också att tummeliten var smart. Jag gillade åckså att gätten åt upp sina barn.

    SvaraRadera
  60. Jag tyckte att det va bra att Tummeliten va bra att han hitta hem igen när hans föreldrar tog han i skogen. Han gjäde alldrig up när hans föreldrar lura ut honom ut till skogen.Att han plocka stenar när han hörd det siga att föreldransas plan att loka ut det ut i skogen.

    SvaraRadera
  61. Wilbur Söderberg Linder Åk3-1 trädet2 december 2013 kl. 03:19

    Jag gillade att tummeliten var smartast av alla. Jag gillade att det slutade med att jätten åt upp sina barn.

    SvaraRadera
  62. Alicia k år 3 Trädet2 december 2013 kl. 03:20

    Jag gillar Tummeliten och jättefolket för att det var spenande när de gick till trollens hus.Det var lite roligt när jätten dödade sina egna barn.Som tur kom dom hem igen och fick vara med sina föreldrar och sen levde dom lyckliga i alla sin dagar.

    SvaraRadera
  63. Frida år 3 trädet2 december 2013 kl. 03:20

    Jag gillade sagan för att Tumeliten slepte masa olika saker på marken. Och den var ganska rolig och bra.
    Den var också spenande.

    SvaraRadera
  64. Det jag gillade med Tummeliten och jättefolket var att jag tyckte Tummeliten var rolig för han var så liten.Det jag också gillade var att när jätten dödade sina riktiga barn eftersom kärringen skyddade alla andra barnen så att dem inte dog.

    SvaraRadera
  65. Jag tyckte att boken var bra. Men konstigt när tummeliten. Gick i jättens stövlar.

    SvaraRadera
  66. Jag tyckte den var bra för att jag tycker om gamla historier och sagor. Den tycker jag var välldigt bra! Också har jag tummeliten hemma.

    SvaraRadera
  67. Sara I åk 3, trädet2 december 2013 kl. 03:54

    Jag gillade den. För att man fick fundera på sina tankar.Men den var fotfarande sorlig.

    SvaraRadera
  68. pelle trädet årkurs tre2 december 2013 kl. 03:55

    Boken var bra rolig, när Jätten sprang tju mil i taget många skratta. Boken var lite fail tycker jag när Tumme liten gick i stövlarna.

    SvaraRadera
  69. Boken var bra. Men jag tycker att boken var konstig inte allt.Jag tycker det är konstit när Tumme liten hadde på sig stora stövlar

    SvaraRadera
  70. Oran åk3, trädet2 december 2013 kl. 03:56

    jag gillade sagan. För att man kan fantisera om hur det skulle hända på riktigt. det var myket fantasi.

    SvaraRadera
  71. Alva B åk 3-trädet2 december 2013 kl. 03:57

    Jag tycker att boken var bra för att det komm hem i gen. Men det var smart av Tumeliten att lägga utt stenar på marken.

    SvaraRadera
  72. Denise åk 3 trädet2 december 2013 kl. 03:58

    Jag tycker att boken var bra för jag gilar roliga historier. Det var konstit och roligt att jätten dödade sina barn. Det var roligt att tummeliten fik plats i jättens skor.

    SvaraRadera
  73. Elin N åk3,trädet2 december 2013 kl. 03:58

    Jag gillade den. För att att den var rolig och tumeliten tog jättens stora gummistövlar. Och det var rolig när barnen tog på sig små mössor för att inte jätten skulle äta up dem.

    SvaraRadera
  74. Boken var bra därför att den var spenande.Den var spenade derför att det var en jätte med i boken.Den var rolig därför att jätten åt upp sina egna barn.

    SvaraRadera
  75. Boken var bra för att jätten åt up hans barn. Det var bra att tumeliten var liten för att han kunde jöma sig bra. Tumeliten hade stora stövlar.

    SvaraRadera
  76. Leo Trädet årskurs 32 december 2013 kl. 04:11

    Den var väldigt bra för det var mycket roliga saker. Det var collt att han sprang sju mil när han hade på sig stövlarna.Det var ganska roligt att trollpappan inte kunde se skilnad på sina egna barn en några andra barn.

    SvaraRadera
  77. Jag gillade inte att dom lämnade sina barn i skogen.

    SvaraRadera
  78. Jag gillade slutet för att det var lyckligt. Jag gillade även boken för handling var bra. Jag gillade också boken därför att jättekvinnan var snäll.

    SvaraRadera
  79. Alexander Trädet år 32 december 2013 kl. 04:33

    Tumeliten påminde om Hans och Greta. Och så var den rolig. Det var okså en bra handling.

    SvaraRadera
  80. Allan årskurs 3 Trädet2 december 2013 kl. 04:35

    jag gillade tummeliten för han var liten. jag gillade också den onda jätten för jag tyckte att han var smart.jag tycte också om jätten för han grillade sina barn.

    SvaraRadera
  81. Walle trådet år 32 december 2013 kl. 04:36

    jag gillade att tummeliten var liten men smart.jag gillade också den där jätten som var du dum.För han var också ganska smart.


    SvaraRadera
  82. Greta Trädet år 32 december 2013 kl. 04:36

    Jag gillade att jättefolket hade stora näsor.Jag gillade också att Tummeliten gorde så att Jätten inte åt upp hans syskon.Jag gillade att Tummeliten var så smart.

    SvaraRadera
  83. Angelina Trädet 32 december 2013 kl. 04:42

    Jag gilklade boken för attTtumme liten hjälpe sina syskon och för att Jättekvinnan var snäll och hjälpte tumme liten och hans syskon och att handlingen var spenande och bra.

    SvaraRadera
  84. Clara trädet år 3.2 december 2013 kl. 04:42

    Jag gillade att Tummeliten försökte redda sina syskon. Jag gillade även att jätten åt upp sina egna barn. Det var snelt av jettekvinan hjälpte Tummeliten.

    SvaraRadera
  85. Linus trädet år 32 december 2013 kl. 04:42

    Jag gillade att Tummeliten var så smart. Till exempel när han släppte stenar efter sig så att dom hittade tillbaka. Eller när han sa till alla att sätta på sig hättor som Jättens barn hade.

    SvaraRadera
  86. Jag gillade Tummeliten och jättefolket för att Tummeliten var så smart och
    på ett sätt att rädda sina syskon. Jag gillade också Tummeliten och jättefolket
    för att den hade ett lyckligt slut och att Tummeliten överlevde.

    SvaraRadera
  87. Jag gillade när Tummeliten hjälpte sina syskon.Jättekvinnan var snäll och hjälpte Tummeliten och hans syskon.jag gillade slutet när dom levde lyckliga i alla sina dagar.

    SvaraRadera
  88. Matilda år 3 Trädet2 december 2013 kl. 05:00

    Jag gillade att Tummeliten släppte stenar på marken satt de hittade hem igen. Jag tyckte också att tummeliten var snäll mot sina syskon satt de hitta tillbaka igen. Det var spännande och roligt.

    SvaraRadera
  89. Tilda år 3 trädet2 december 2013 kl. 05:00

    Jag gillade att de hittade hem igen och jag tyckte att tummeliten var smart.De var spenande och roligt.

    SvaraRadera
  90. Angelina Trädet 32 december 2013 kl. 05:03

    Jag gillade när Tummeliten hjälpte sina syskon. Jättekvinnan var snäll och hjälpte Tummeliten och hans syskon. Jag gillade att slutet var lyckligt.

    SvaraRadera
  91. Lior år 3 trädet2 december 2013 kl. 05:04

    Jag tyker att Tumeliten är smart och att han är snel och att det är bra att Tumeliten redade sina bröder.

    SvaraRadera
  92. Jag tyckte att boken var väldigt bra,för att den var väldigt fantiserad och roligt att JÄTTEN kunde gå 7 mil i sina stövlar.Den var också väldigt mycket handling.

    SvaraRadera
  93. Viktor Trädet år36 december 2013 kl. 03:55

    Mycket händelser och bra berätelse.Skönt att Tummeliten var smart och kunde rädda sina bröder.Skönt för Tummeliten och sina bröder att jätten som minst kunde gå sju mil i taget!

    SvaraRadera
  94. jag tyckte att den var bra det är mycket händelser. tummeliten var smart och jälpte sina syskon. det som var dåligt var att tummeliten jorde satt troll ungarna.

    SvaraRadera
  95. Kalle trädet åk 36 december 2013 kl. 03:57

    Jag gillade sagan för Tummeliten var smart och smart.
    Boken hade mycket fantasi som te x som dem där 7 mils stövlarna!!!
    Det var bra att dem blir så rika.

    SvaraRadera
  96. Den var bra för att Tummeliten hjälpte sina syskon

    SvaraRadera
  97. Eden trädet år 36 december 2013 kl. 03:58

    Jag tycker boken var bra. Den var spännande och hade mycke handling.Det var bra påhittat med mil stövlarna och att Tummeliten hjälpte sina syskon.

    SvaraRadera
  98. Vilma trädet år 36 december 2013 kl. 03:59

    Jag gillade att tummeliten hjälpte sina syskon komma hem igen.
    Tummeliten var snäll.
    Jättekvinnan hjälpte tummeliten och hans syskon, det tycker jag var snällt.

    SvaraRadera
  99. jag jila sjumils stövlarna

    SvaraRadera
  100. Oliver år 3 trädet6 december 2013 kl. 04:01

    Jag tyckte det var bra att Tummeliten hjälpte sina bröder. Käringen var snäll och räddade de. Det var roligt med fantasi!!!

    SvaraRadera
  101. Lisabella Trädet36 december 2013 kl. 04:02

    Boken hadde rätt bra stämning,det var lite bra att Tumeliten räddade sina syskon.Tumeliten verkade vara en liten liten person, mycket smart/klok var han själv skulle jag aldrig göra så.Jag tyckte & så att det var intresant att trollet åt upp sina egna barn men inte så konstigt pappa trollet var blind PS:rekmomenderar historian väldig söt och spännande!

    SvaraRadera
  102. Signe Strindberg år 36 december 2013 kl. 04:03

    Jag tycker att sagan var innehållsrik och spännande.Den var även kul och man får svårt att sluta läsa. Det var spännande när de var i jättens hus och han skulle döda Tummeliten och hans syskon. Det var även spännande när fåglarna hade ätit upp alla brödsmulorna så att de inte hittade hem.

    SvaraRadera
  103. tumeliten var smart.tumeliten var snäll.tumeliten var dum

    SvaraRadera
  104. Jag tycker att tumeliten var smart. Jag tycker det var kul med den pasande sago världen.jag tycker det var en typisk barn saga

    SvaraRadera
  105. bröderna var veldit rädda.DET VAR synd om dom.jätten var dum

    SvaraRadera
  106. Minoo år 3 trädet6 december 2013 kl. 04:16

    Jag tyckte om när Tummeliten och hans syskon kom med alla pengar. Då kunde hela Tummelitens familj köpa mat och massor av andra saker. Det vat bra att Tummeliten var så smart, för då kunde han hjälpa hans syskon första gången när deras föreldrar lurade ut de i skogen. Det var också tur att Jättekvinnan var så snäll.

    SvaraRadera
  107. janson ska je hämd

    SvaraRadera
  108. Molly trädet år 36 december 2013 kl. 04:35

    Jag gillade att Tummeliten la stenar efter sig. Så att de kunde komma hem igen.

    SvaraRadera
  109. Lisa trädet år 36 december 2013 kl. 04:36

    Jag jilade tumme liten. Han är sött. Han är smart

    SvaraRadera
  110. Zeke trädet år 36 december 2013 kl. 04:36

    Den var bra för att Tummeliten var så smart och räddade sig själv och sina syskon när dem blev lämnade i skogen.Jag gillade åckså att dem överlevde

    SvaraRadera
  111. pim trädet år 36 december 2013 kl. 04:36

    jag gillade jätten för att han var galen och tänkte äta upp några barn som inte var hans men det slutade med att han åt upp sina egna barn. jag gillade också Tummeliten för att han var smart och la ut spår på marken när föreldrarna skulle lämna dom i skogen.

    SvaraRadera
  112. Noah trädet år 36 december 2013 kl. 04:37

    De var bra för att tumeliten var smart. Han slåpte ner stenar. han räddade sina syskon och sig själv. Han släppte
    bröbitar fast fåglarna åt upp de.

    SvaraRadera
  113. Maja trädet år 36 december 2013 kl. 04:38

    Jag gillar att det hände mycket och att Tummeliten hjälper sina syskon och att han är smart och lägger stenar så dem kan hita hem.

    SvaraRadera
  114. Linny trädet årskurs 36 december 2013 kl. 04:39

    Jag tyckte att det var bra att Tummeliten var så smart. Det var bra att föräldrarna behöll barnen till slut. De var en bra historia och att jättekäringen var så snäll mot Tummeliten och hans syskon.

    SvaraRadera
  115. Leo Trädet år 36 december 2013 kl. 04:40

    Tummeliten var en modig person och en rolig person, för att han
    är en modig liten kile

    SvaraRadera
  116. Mathilde år 3 trädet6 december 2013 kl. 04:43

    Jag tyckte om tummeliten för att var smart och rädda sina syskon i många olika tillfälen.

    SvaraRadera
  117. Valeria Trädet år 36 december 2013 kl. 04:45

    Jag gillade tummeliten för att han var smart och tänkte efter innan han gjorde något.
    Jag gillade också jättekärringen för att hon tog hand om Tummeliten och hanns syskon.

    SvaraRadera
  118. Sara trädet år 36 december 2013 kl. 04:45

    Jag tyckte att det var bra att Tummeliten och hans syskon klarade sig i slutet.Jag tyckte också att det var bra att Tummeliten var så smart och la ut stenarna så att de hittade hem igen.Det var också bra att Tummeliten kunde lura Jättekäringen.

    SvaraRadera
  119. mig jilar tumelitten

    SvaraRadera
  120. Anonymt ska appsolut inte ge hem

    SvaraRadera