PINKEL

Ogillar!

Var det något som du inte gillade?

39 kommentarer:

  1. Tindra årskurs 326 januari 2015 kl. 03:33

    Det jag inte gillade så mycket var att det hände samma saker typ hela tiden.
    Det jag inte gillade så mycket var också bröderna alltså Pinkels bröder.

    SvaraRadera
  2. Jag ogilla att trollet var så ful. Jag ogilla också att trollet var dum. Jag ogilla också att trollet gjorde soppa.

    SvaraRadera
  3. Jag gillade inte att trollet var så fult. Saker ska inte vara fula i barnsagor. Fast troll ska vara fula egentligen.

    SvaraRadera
  4. Jag ogillar att Pinkel gifte sig med prinsesan. Jag ogillar att trollet var så ful. Jag ogillar att trollet skulle döda pinkel.

    SvaraRadera
  5. Jag gillar inte att trolet var fult.
    Jag gillar inte att bröderna var duma mot Pinkel även fast de var hans bröder.

    SvaraRadera
  6. Jag gillade inte att Pinkels bröder var så dumma mot Pinkel.
    Jag gillade inte heller att trollet ville döda Pinkel.

    SvaraRadera
  7. Jag gillade inte att Pinkels bröder lurade honom. Jag gillade inte häller att trollet var elak. Jag gillade inte häller att Pinkel knufade trollets barn.

    SvaraRadera
  8. jag gillar inte pinkel så mycket för att trollet vad så elakt och bröderna va elaka.

    SvaraRadera
  9. Jag gillade inte att Pinkel tog grejer från käringen. Jag gillade inte att Pinkel knufade ner käringens barn. Jag gillade inte att skulle ge honnom massa grejer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mellan, att och skulle ska det stå kungen

      Radera
  10. Jag gilla inte när trollet försökte döda pinkel.Och när bröderna lurade Pinkel.

    SvaraRadera
  11. Jag gillade inte att Pinkel gifte sig med prinsessan.Jag ogillade att Pinkel tog över riket efter kungen.Jag ogillade att trollet var så ful.

    SvaraRadera
  12. Och så gillar jag inte att han tog saker.Jag gilllade inte att han knufade käringens barn.

    SvaraRadera
  13. Nelly ¨årskurs 327 januari 2015 kl. 01:27

    Det var en lite barnslig saga tyckte jag. Och det var inte så bra för att Pinkel upprepade saker gång på gång. Och jag tycker inte heller att det var bra att käringen var så elak och ville döda Pinkel.

    SvaraRadera
  14. Jag gillade inte den här boken för den var ganska barnslig. Han gjorde dumma saker bara för att HAN skulle få det bra!

    SvaraRadera
  15. Jag ogilade att hans bröder var så elaka mot Pinkel

    SvaraRadera
  16. Sture Kågemark åk327 januari 2015 kl. 01:40

    Jag gillade inte bröderna försökte dööööööööööööööööööööööööööööööööööööööda pinkel.

    SvaraRadera
  17. Jag ogila sagan för att bröderna ville döda Pinkel.
    och hexsan ville okså döda pinkel

    SvaraRadera
  18. Jag tyckte att pinkel var dum mot häxan för att han snodde saker från häxan

    SvaraRadera
  19. jag gillar inte bröderna

    SvaraRadera
  20. Jag gillar inte brödena för dom försökte döda Pinkel och trollet som också försökte döda honom.Kungen var dum för han ville bara ha det som trollet hade.Och brörderna körde med honom.

    SvaraRadera
  21. Jag tyckte inte om att bröderna försökte döda Pinkel hela tiden.Och att kungen tog grejer från trollet hela tiden.

    SvaraRadera
  22. Jag tyckte inte om de två bröderna.trollet gillade jag inte häller.

    SvaraRadera
  23. jag gillar inte trollet.jag gillar inte namnet: Pinkel och jag gillar inte pinkels bröder

    SvaraRadera
  24. Jag gillade inte att det hände typ samma saker hela tiden. Jag gillade inte heller Pinkels bröder. Jag gillade inte kungen. För att han bara ville ha saker.

    SvaraRadera
  25. Och att trollet också försökte döda pinkel.

    SvaraRadera
  26. Jag gillade inte pinkels bröder och inte när det typ hände samma saker hela tiden när pinkel tog sakerna.

    SvaraRadera
  27. jag gillade inte kungen. han var så girig!

    SvaraRadera
  28. Jag tyckte inte om de två bröderna för att de var så taskiga.trollet gillade jag inte häller

    SvaraRadera
  29. jag gillar inte trollet för att trollet fösökte döda pinkel.

    SvaraRadera
  30. Jag gillade inte att det hende nästan sama sak varje gång.

    SvaraRadera
  31. Jag gillade inte Pinkels bröder. Dom var så taskiga.

    SvaraRadera
  32. Jag gillar inte Pinkels bröder dom var duma mot pinkel.Jag gillar inte trollet.Och jag gillar inte att pinkel losas dör.

    SvaraRadera
  33. Jag gillade inte Pinkels bröder dom var så retsamma och retade Pinkel.jag gillade inte så mycket att käringen hade en dotter som inte gjorde någonting.

    SvaraRadera
  34. Jag tycker inte om att Pinkel snodde dyrbara grejor från käringen, det var taskigt! Jag skulle ha satt honom i fängelse:-), men jaja! Käringen var också elak. Bröderna var också taskiga för dom ville bli av med Pinkel.

    SvaraRadera
  35. Jag gillade inte att bröderna försökte göra sig av med Pinkel. Jag gillade inte att Pinkel puttade ner kärringens dotter i vattnet. Jag gillade inte att pinkel gjorde alla saker som kungen bad honom göra.

    SvaraRadera
  36. Jag gillade inte Pinkels bröder, de var så taskiga! Pinkel gjorde inte häller helt rätt, han stal ju från trollet/häxan. Han stal för att få det bättre själv, men trollet/häxan och hennes dotter hade det inte så bra de häller. Så jag gillar inte häxan/trollet, jag gillar inte Pinkels bröder, och kungen delade med Pinkel bara för att han stal från de.

    SvaraRadera
  37. Det var tråkigt att det händer samma saker hela tiden! Det var dåligt att kungen inte frågade prinsessan om de skulle gifta sig. Om prinsessan inte ville gifta sig då! Det är en gammal saga och jag förstår att det kan vara konstiga saker som händer men vissa saker förstår jag bara inte!

    SvaraRadera
  38. Jag tyckte att det var taskigt att PINKEL tog flickan i benen och att han saltade grytan så att trollet trodde att det var hon.

    SvaraRadera