PINKEL

Gillar!

Var det något speciellt du gillade?

40 kommentarer:

  1. Jag gilla att pinkel tog pälsen. Jag gilla också att pinkel var så smart. Jag gilla pinkel va coolare en trollet

    SvaraRadera
  2. Jag gillade att Pinkel var så smart och överlistade trollet. Han tog både lyktan bocken och pälsen. Han hade smarta sätt att få tag på grejorna.

    SvaraRadera
  3. Pinkel var väldigt smart och att han tog både lyktan bocken och pälsen.Han hadde väldigt smarta sätt att få tag på sakerna.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar att pinkel var smart för han överlista trollet. Han tog lyktan boocken och pälsen. Pnkel var bra när han fick tag på alla grejer

    SvaraRadera
  5. Jag gilla boken för att den var spännande rolig lite läskig i bland men det sluta bra.
    Jag gilla bokens handling det hände mycket.
    jag tror många kommer gilla boken om någon läser den.

    SvaraRadera
  6. Jag gillade att Pinke altid kom undan när trollet försökte ta honom.
    Jag tyckte också att sagan var spenande.
    Och så tyckte jag det var bra att Pinkel fick alla saker han ville ha av kungen.

    SvaraRadera
  7. Jag gillar Pinkel för att han var smart och modig. Jag tycker att han var den snällaste av alla. Pinkel var också.

    SvaraRadera
  8. Att Pinkel kom undan hela tiden och det var veldigt spenande när Pinkel gav sig iväg.

    SvaraRadera
  9. Ja, att allt hängde ihop så bra och att det var bra när bröderna fick det dem förkännade!

    SvaraRadera
  10. Jag gillade att pinkel var så smart och klyftig.Jag gillade att pinkels bröder ville uttmana honom.

    SvaraRadera
  11. Jag gillar att Pinkel var smart och lurade käringen. Jag gillade också att hans bröder ville utmana honom. Jag gillade också att dom åt gröt.

    SvaraRadera
  12. jag gilar pinkel för att sagan var spenande och rolig

    SvaraRadera
  13. jag tyckte att den var bra för att Pinkel var smart. Det var bra att Pinkel blev kung senare. Den var också spännande!

    SvaraRadera
  14. Jag gillade Pinkel för han var smart och modig. boken var också bra för de var lite spännande

    SvaraRadera
  15. Jag gillade att Pinkel snode grejer från trollet.

    SvaraRadera
  16. Jag gillade att trollet försökte döda Pinkel.

    SvaraRadera
  17. Jag gilar den okså för Pinkel är cool.
    Och trollet är arg.

    SvaraRadera
  18. Jag gillade Pinkel för han var så snäll och han försänar ett lyckligt slut.Han gjorde värkligen ALLT för att få vara med den han älskade! Och hans bröder försänar VERKLIGEN inget lyckligt slut.

    SvaraRadera
  19. Sture Kågemark åk327 januari 2015 kl. 01:44

    Jag gillade att pinkel aldrig dog när han skulle göra sina uppdrag.

    SvaraRadera
  20. Jag gillar Pinkel för han är smart och listig och han lurade trollet.Jag gillar också att det är en folksaga med fantasi.
    Pinkel var smart när han lurade trollet.Pinkel är en bra folksaga!!

    SvaraRadera
  21. jag gillar pinkel och trollet dem var best av alla pinkel var smart jag gillar när han tog saker det var best bröderna ville uttmana honom det var leskigt. Ibland kan pinkel vara konstig men än då bra. Han är cool pinkel var bra på att sno saker jag gillar .Mycke pinkel jag gillar ochså boken den var bra spännade pinkel var smartare en trollet. Pinkel tog lyktan och bocken bröderna var dummaste.För dem var konstigaste av alla pinkel var modigaste av alla slut av allt nu

    SvaraRadera
  22. Jag gillar pinkel och trollet dem var best av alla pinkel var smart jag gillar när han tog saker det var best bröderna ville uttmana honom det var leskigt. Ibland kan pinkel vara konstig men än då bra. Han är cool pinkel var bra på att sno saker jag gillar .Mycke pinkel jag gillar ochså boken den var bra spännade pinkel var smartare en trollet. Pinkel tog lyktan och bocken bröderna var dummaste.För dem var konstigaste av alla pinkel var modigaste av alla slut av allt nu

    SvaraRadera
  23. Jag gillade Pinkels smarta planer.Och att pinkel var så modig.

    SvaraRadera
  24. Jag gillade att Pinkel var listig och smart!Och att Pinkel lurade trollet!Jag tyckte att den var bra!

    SvaraRadera
  25. Jag gillar att Pinkel är smart och listig! Och att han lurade trollet! Jag tycker också att sagan var bra!

    SvaraRadera
  26. Det roligaste är att hans bröder kalla honom Pinkel. Det var en ö som var fin. Att den var spenande för att han ville ta en bok.

    SvaraRadera
  27. jag gillade guldbocken

    SvaraRadera
  28. jag tyckte om att Pinkel hadde så smarta planer. Och att bröderna fick de dem förtjänade

    SvaraRadera
  29. Jag gilar Pinkel för att han var modig, för att han gjorde alla svåra saker.

    SvaraRadera
  30. Jag gillade att mamman ville att bröderna och Pinkel skulle lyckas i livet i början.

    SvaraRadera
  31. hoppas pinkels bröder jobbar ännu. de var så taskiga!

    SvaraRadera
  32. jag gillar pinkel för att han var modig

    SvaraRadera
  33. Den var rolig och spenande.

    SvaraRadera
  34. Jag gillar att Pinkel var så modig och att han alltid försökte med uppdraget.Jag gillade ochså att kungen var snäll hela tiden.

    SvaraRadera
  35. Kungen var snäll.Pinkel var modig och snäll.Och allting var väldigt bra en bra saga.

    SvaraRadera
  36. Det var bra att Pinkel fick gifta sig med prinsessan! Pinkel var också modig och smart! Det var bra att bröderna inte lyckades få bort Pinkel!!!

    SvaraRadera
  37. Jag tyckte att det var bra att Pinkels bröder inte lyckades få Pinkel ur vägen. Det var också bra att Pinkel fick gifta sig med prinsessan och att bröderna blev stalledrängar i hela sitt liv.

    SvaraRadera
  38. Jag gillar att Pinkel gifte sig med prinsessan och att de blev lyckliga! Men jag gillar sagan,den var bra och rolig,men några saker var inte så bra. Men det mesta var bara bra !!!

    SvaraRadera
  39. Jag gillar att Pinkel alltid klarar sig! Jag gillar att han är snabb,snäll,smidig och rolig! Jag gillar att bröderna förblev stalledrengar och att Pinkel blev kung!

    SvaraRadera
  40. Jag gillade att PINKEL klarade sig och att hans storebröder blev staledrängar rästen av sina liv.

    SvaraRadera